CFMOTO C FORCE 850XC EFI EPS LONG käyttäjäkokemuksia, part V!

CFMOTO C Force 850 – Marko Leminen – Viides blogi

Tämä talvi on kyllä näyttänyt parhaat puolensa ainakin lumimassojen osalta. Paikoitellen hankea on löydetty reipas metri, eli tällainen raavas uroskin humpsahtaa mönkijästä hankeen alta aika yksikön ja miettii, että pitäisikö ostaa kelkka. No ei välttämättä. Se on jännä, ettei kelkkailu sinänsä ole koskaan houkutellut mönkijöiden lisäksi, vaan tarve laittaa mönkijä sellaiseen kuntoon, että se menee myös talvella sinne, minne sen käskee mennä.

Poikkeukselliset olosuhteet ovat kuitenkin tänä talvena lähes kokonaan estäneet jäillä ajamisen, ja sitä on kyllä muutamaan otteeseen yritetty. Veden nousu jäiden päälle niin Höytiäisellä, kuin myös Pyhäselällä, ja sen päällä oleva lumimassa on osoittautunut paikoitellen haastavaksi myös kelkoille.

Alkaa näyttää siltä, että tänä talvena ei höytiäisen saarissa pääse leiriytymään, ellei kaiva naftaliinista vanhoja armeijan suksia. Ja siihenhän myö ei lähdetä.

Paljon on kuitenkin tullut ajettua ja velipojan siirryttyä 600 kuutioisesta myös 850 kuutioiseen C Forceen, enää ei tarvitse joka mutkassa odotella. Tosin Mika teki mainiot kaupat samalla myös telasarjasta ja näiden avulla on päässyt laajentamaan ajopaikkojaan tässä mielettömässä lumimäärässä.

Mönkijällä retkelle - Mars!

Helmikuussa toteutettiin Mikan kanssa mielenkiintoinen reissu autiotuvalle. Aamusella lähtö Ylämyllyltä, pakkasta mittarissa rapiat 27 astetta, mikä tarkoittaa, että normaalisti ajaessa pystyssä olevat hymykuopatkin alkoivat jäätyä paikoilleen. No mehän ei tästä lannistuttu vaan lähdimme nöyränä kohti 80 km päässä odottavaa autiotupaa, lohikeittoa ja avantoa ilman saunaa!

Kolmen tunnin körryyttelyn ja muutaman lämmittelytauon jälkeen saavuttiinkin perille ja sai lyödä kamiinan mansikalle. Kesäolosuhteissa autiotuvat ovat melko saavuttamattomissa mönkijöille, mutta talvi ja järvien jäätyminen aukaisee muutamaan paikkaan ajomahdollisuuden ilman, että tarvitsee lähteä tuhoamaan luontopolkuja. Suomessa yleisestikin on vallan mainio autiotupaverkosto ulkona liikkujille!

Lohikeitot naamariin ja avannon tekoon oli seuraava askel ja täytyy sanoa, että tälläiselle paleLemiselle avanto ilman saunaa vaatii muutamia rohkaisevia vittuiluja veljeltä. Vaan sinne sitä kuitenkin mentiin!

Uni maittoi autiotuvalla kuten ulkona yleensäkin ja tuli nukuttua kuin pikkuvauva vaunuissa. Aamusta pakkanen oli laskenut jo kohtuullisiin 20 asteen lukemiin ja kotimatkaa päästiin taittamaan ilman lisäpaleltumia naamassa.

Tämä reissu oli kokonaisuudessaan upea ja hyvä esimerkki ulkoilun, retkeilyn ja mönkijäharrastuksen yhdistämisestä. Näitä tuleekin varmasti tehtyä lisää!

Mikan mönkijän upgreidaus

Kuten aiemmin tuli mainittuakin, teki Mika ratkaisevan käänteen elämässään. Löi 600 kuutioisen CFMOTO:nsa lihoiksi, varasti lapsien pankkitilit tyhjäksi ja hommasi itselleen 850 kuutoisen C Forcen. Allekirjoittaneen kuukausia jatkuneella vittuilulla lienee osuutta asiaan ja tunnetusti varustelukilpailu on kuuminta veljesten ja naapureiden välillä.

Laitteeseen toteutettiin ensitöikseen VauhtiVarikon varikitti modaus jolla tehoalueet saadaan kuntoon. Siihen luonnollisena jatkumona SerCap ohjelmoi ECU:n kondikseen ja hymy oli taattu. Mukana tuli telasarja ja valmiina koneesta löytyi syylärin siirtosarja sekä snorkkelit. Kyllä nyt kelpaa ajaa höytiäiseen muikkuja moikkaamaan!

Harrastus siis elää, voi hyvin ja orastavaa 1000 kuutoisen hankintaa on ollut ilmoilla talli-iltojen hämyisimmillä hetkillä. Pidetään nämä ajatukset kuitenkin toistaiseksi vielä siellä tallissa!

Tuttuun tapaan löydät meidät Instagramin puolelta @konejonnit ja @marko.leminen sekä videosisältöjä ja inside-juttua TikTokista @teamleminen

Hymy korviin, vehkeet lumeen ja kaasua!

-Marko

Varaa huolto